Інформаційна прозорість

 Стаття 30.      ПРОЗОРІСТЬ ТА ІНФОРМАЦІЙНА ВІДКРИТІСТЬ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

Стаття 30. Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти

1. Заклади освіти формують відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднюють таку інформацію. Доступ до такої інформації осіб з порушенням зору може забезпечуватися в різних формах та з урахуванням можливостей закладу освіти.

2. Заклади освіти, що мають ліцензію на провадження освітньої діяльності, зобов’язані забезпечувати на своїх веб-сайтах (у разі їх відсутності - на веб-сайтах своїх засновників) відкритий доступ до такої інформації та документів:

статут закладу освіти;

 

ліцензії на провадження освітньої діяльності;

 

сертифікати про акредитацію освітніх програм, сертифікат про інституційну акредитацію закладу вищої освіти;

 

структура та органи управління закладу освіти;

 

кадровий склад закладу освіти згідно з ліцензійними умовами;

 

освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;

 

територія обслуговування, закріплена за закладом освіти його засновником (для закладів дошкільної та загальної середньої освіти);

 

ліцензований обсяг та фактична кількість осіб, які навчаються у закладі освіти;

 

мова (мови) освітнього процесу;

 

наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення);

 

матеріально-технічне забезпечення закладу освіти (згідно з ліцензійними умовами);

 

напрями наукової та/або мистецької діяльності (для закладів вищої освіти);

 

наявність гуртожитків та вільних місць у них, розмір плати за проживання;

 

результати моніторингу якості освіти;

 

річний звіт про діяльність закладу освіти;

 

правила прийому до закладу освіти;

 

умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами;

 

розмір плати за навчання, підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації здобувачів освіти;

 

перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати;

 

правила поведінки здобувача освіти в закладі освіти;

 

план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

 

порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;

 

порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування);

 

інша інформація, що оприлюднюється за рішенням закладу освіти або на вимогу законодавства.

 

3. Заклади освіти, що отримують публічні кошти, та їх засновники зобов’язані оприлюднювати на своїх веб-сайтах кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством.

 

4. Інформація та документи, передбачені частинами другою і третьою цієї статті, якщо вони не віднесені до категорії інформації з обмеженим доступом, розміщуються для відкритого доступу не пізніше ніж через десять робочих днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено законом.

5. Перелік додаткової інформації, обов’язкової для оприлюднення закладами освіти, може визначатися спеціальними законами.



Докладніше: https://kodeksy.com.ua/pro_osvitu/statja-30.htm


СТАТУТ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ


АКРЕДИТАЦІЯ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ

СТРУКТУРА ТА ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

1.СТРУКТУРА 

У ліцеї функціонують структурні підрозділи:

початкова школа;

гімназія;

2.УПРАВЛІННЯ:

2.1.Управління ліцеєм здійснюють:

засновник або відділ освіти, культури, туризму, молоді та спорту Дубровицької міської ради, уповноважений засновником;

директор ліцею;

педагогічна рада;

загальні збори.

2.2 Засновник ліцею:

затверджує положення про конкурс на посаду директора ліцею та склад конкурсної комісії;

приймає рішення про проведення конкурсу на посаду директора ліцею;

фінансує виконання стратегії розвитку ліцею, у тому числі здійснення інноваційної діяльності ліцеєм;

утворює та ліквідовує структурні підрозділи у ліцеї;

здійснює контроль за використанням ліцеєм публічних коштів;

здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками віку, статі, раси, кольору шкіри, стану здоров’я, інвалідності, особливих освітніх потреб, громадянства, національності, політичних, релігійних чи інших переконань, місця проживання, мови спілкування, походження, сімейного, соціального та майнового стану, складних життєвих обставин, наявності судимості та іншими ознаками;

реалізує інші права, передбачені цим Законом та іншими актами законодавства.

Засновник ліцею зобов’язаний забезпечити:

утримання та розвиток ліцею, його матеріально-технічної бази на рівні, достатньому для виконання вимог державних стандартів, ліцензійних умов провадження освітньої діяльності у сфері загальної середньої освіти, вимог трудового законодавства, оплати праці педагогічних та інших працівників, охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки тощо;

дотримання принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування під час проектування, будівництва та реконструкції будівель, споруд, приміщень ліцею;

можливість учнів продовжити навчання на відповідному рівні освіти у разі реорганізації чи ліквідації ліцею;

оприлюднення всієї публічної інформації відповідно до вимог законів України “Про освіту”, “Про доступ до публічної інформації” та “Про відкритість використання публічних коштів”.

Засновник ліцею або уповноважений ним орган не може делегувати керівнику, педагогічній  раді, органам громадського самоврядування ліцею власні повноваження, визначені Законами України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту”.

Ліцей перебуває в оперативному управлінні відділу освіти, культури, туризму, молоді та спорту Дубровицької міської ради, відповідно до рішення Дубровицької міської ради від 05 січня 2021року №97 ,,Про затвердження актів приймання-передачі та безоплатне прийняття закладів освіти і майна, що знаходиться у них на балансі, із спільної власності територіальних громад Дубровицького району у комунальну власність Дубровицької міської ради”.

Орган управління освітою, уповноважений Дубровицькою міською радою – відділ освіти, культури, туризму, молоді та спорту Дубровицької міської ради:

затверджує статут ліцею (його нову редакцію);

затверджує стратегію розвитку, за поданням ліцею;

укладає контракт з директором ліцею, обраним у порядку, встановленому законодавством та установчими документами ліцею;

розриває строковий трудовий договір (контракт) з директором ліцею з підстав та у порядку, визначених законодавством та установчими документами ліцею;

затверджує кошторис та приймає фінансовий звіт ліцею у випадках та порядку, визначених законодавством;

здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю ліцею;

здійснює контроль за дотриманням установчих документів ліцею;

забезпечує створення у ліцеї інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;

здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;

здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в ліцеї; розглядає скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу (цькування) за заявами здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг; сприяє створенню безпечного освітнього середовища в ліцеї  та вживає заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу;

2.3 Директором ліцею може бути особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту, стаж педагогічної або науково-педагогічної роботи не менше трьох років, організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, пройшла конкурсний відбір та визнана переможцем конкурсу відповідно до цього Закону.

Повноваження директора ліцею визначаються професійним стандартом керівника закладу загальної середньої освіти, законодавством та установчими документами ліцею.

Не може обіймати посаду директора ліцею особа, яка:

1) є недієздатною або цивільна дієздатність якої обмежена;

2) має судимість за вчинення злочину;

3) позбавлена права обіймати відповідну посаду;

4) за рішенням суду визнана винною у вчиненні корупційного правопорушення;

5) за рішенням суду визнана винною у вчиненні правопорушення, пов’язаного з корупцією;

6) підпадає під заборону, встановлену Законом України “Про очищення влади”.

Директор ліцею має право:

діяти від мені ліцею без довіреності та представляти заклад у відносинах з іншими особами;

підписувати документи з питань освітньої, фінансово-господарської та іншої діяльності ліцею;

приймати рішення щодо діяльності ліцею в межах повноважень, визначених законодавством та строковим трудовим договором, у тому числі розпоряджатися в установленому порядку майном ліцею та його коштами;

призначати на посаду, переводити на іншу посаду та звільняти з посади працівників ліцею, визначати їхні посадові обов’язки, заохочувати та притягати до дисциплінарної відповідальності, а також вирішувати інші питання, пов’язані з трудовими відносинами, відповідно до вимог законодавства;

визначати режим роботи ліцею;

ініціювати перед засновником або уповноваженим ним органом питання щодо створення або ліквідації структурних підрозділів;

видавати відповідно до своєї компетенції накази і контролювати їх виконання;

укладати угоди (договори, контракти) з фізичними та/або юридичними особами відповідно до своєї компетенції;

звертатися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти із заявою щодо проведення позапланового інституційного аудиту, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або громадської акредитації ліцею;

приймати рішення з інших питань діяльності ліцею.

Директор ліцею зобов’язаний:

виконувати Закони України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту”, інші акти законодавства, а також забезпечувати та контролювати їх виконання працівниками ліцею, зокрема в частині організації освітнього процесу державною мовою;

планувати та організовувати діяльність ліцею;

розробляти проект кошторису та подавати його відділу освіти, культури, туризму, молоді та спорту Дубровицької міської ради на затвердження;

надавати щороку засновнику пропозиції щодо обсягу коштів, необхідних для підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

організовувати фінансово-господарську діяльність ліцею в межах затвердженого кошторису;

забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвитку ліцею;

затверджувати правила внутрішнього розпорядку ліцею;

затверджувати посадові інструкції працівників ліцею;

організовувати освітній процес та видачу документів про освіту;

затверджувати освітню (освітні) програму (програми) ліцею відповідно до законодавства;

створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, в тому числі реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування у разі потреби індивідуального навчального плану;

затверджувати положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в ліцеї, забезпечити її створення та функціонування;

забезпечувати розроблення, затвердження, виконання та моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку учня;

контролювати виконання педагогічними працівниками та учнями (учнем) освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану;

забезпечувати здійснення контролю за досягненням учнями результатів навчання, визначених державними стандартами повної загальної середньої освіти, індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом;

створювати необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;

сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками;

створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю ліцею;

сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування в ліцеї;

формувати засади, створювати умови, сприяти формуванню культури здорового способу життя учнів та працівників ліцею;

створювати в ліцеї безпечне освітнє середовище, забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки;

організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню учнів відповідно до законодавства;

забезпечувати відкритість і прозорість діяльності ліцею, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України “Про освіту”, “Про доступ до публічної інформації” та “Про відкритість використання публічних коштів” та інших законів України;

здійснювати зарахування, переведення, відрахування учнів, а також їх заохочення (відзначення) та притягнення до відповідальності відповідно до вимог законодавства;

організовувати документообіг та звітність відповідно до законодавства;

звітувати щороку на загальних зборах про свою роботу та виконання стратегії розвитку ліцею;

виконувати інші обов’язки, покладені на нього законодавством, засновником, установчими документами ліцею, колективним договором, строковим трудовим договором.

Директор ліцею має права та обов’язки педагогічного працівника, визначені Законом України “Про освіту”, та несе відповідальність за виконання обов’язків, визначених законодавством, установчими документами ліцею і строковим трудовим договором.

2.4.Основним, постійно діючим колегіальним органом управління ліцеєм є — педагогічна рада, повноваження якого визначаються Законом України «Про освіту», Статутом.

Головою педагогічної ради є директор.

Педагогічна рада:

схвалює стратегію розвитку ліцею та річний план роботи;

схвалює освітню (освітні) програму (програми) ліцею та оцінює результативність її (їх) виконання;

формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;

приймає рішення щодо переведення учнів (вихованців) до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;

обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів (вихованців), працівників ліцею та інших учасників освітнього процесу;

розглядає питання щодо відповідальності учнів (вихованців), працівників ліцею та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;

має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту ліцею та проведення громадської акредитації ліцею;

розглядає інші питання, віднесені законом та/або статутом ліцею до її повноважень.

Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб ліцею. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше чотирьох разів на рік.

2.5 У ліцеї діють:

орган самоврядування здобувачів освіти;

орган батьківського самоврядування.

Діяльність органів самоврядування здійснюється відповідно до положення, яке затверджується директором ліцею.

2.6 Вищим колегіальним органом громадського самоврядування ліцею є загальні збори колективу, які скликаються не менше одного разу на рік та формуються з уповноважених представників усіх учасників освітнього процесу.

Інформація про час і місце проведення загальних зборів колективу ліцею розміщується в ліцеї та оприлюднюється на офіційному веб-сайті ліцею  не пізніше ніж за один місяць до дня їх проведення.

Загальні збори колективу ліцею щороку заслуховують звіт керівника ліцею, оцінюють його діяльність і за результатами оцінки можуть ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту ліцею.

2.7. В ліцеї може бути утворена піклувальна рада, за рішенням засновника або уповноваженого ним органу, діяльність якої регламентується Законом України «Про повну загальну середню освіту».

Стаття 30. Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти

1. Заклади освіти формують відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднюють таку інформацію. Доступ до такої інформації осіб з порушенням зору може забезпечуватися в різних формах та з урахуванням можливостей закладу освіти.

2. Заклади освіти, що мають ліцензію на провадження освітньої діяльності, зобов’язані забезпечувати на своїх веб-сайтах (у разі їх відсутності - на веб-сайтах своїх засновників) відкритий доступ до такої інформації та документів:

КАДРОВИЙ СКЛАД ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА

ЛІЦЕНЗОВАНИЙ ОБСЯГ ТА ФАКТИЧНА КІЛЬКІСТЬ ОСІБ, ЯКІ НАВЧАЮТЬСЯ

Ліцензований обсяг – максимальна кількість  550 осіб

 

 Фактична кількість осіб, які навчаються у закладі освіти - 259 осіб

 


МОВА ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Мова  освітнього процесу у Залузькому ліцеї - українська


НАЯВНІСТЬ ВАКАНТНИХ ПОСАД

Наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення

 (у разі його проведення).

 

У Залузькому  ліцеї  наявна вакантна посада - асистент учителя.

МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Матеріально-технічне забезпечення закладу освіти (згідно з ліцензійними умовами)

 

Для забезпечення освітнього процесу база ліцею складається із навчальних кабінетів,  а також спортивних, актової зали, бібліотеки,  медичного  і комп’ютерного кабінетів, майстерні, їдальні, кімнати психологічного розвантаження, тощо

Залузький  ліцей розміщений у двоповерховій будівлі площею_________ кв.м. Приміщення ліцею відповідає державним санітарно-гігієнічним нормам щодо утримання загальноосвітніх навчальних закладів. Біля ліцею знаходиться  «Поле для гри у футбол», штучне покриття та всі необхідні зручності для якісних занять з фізичної культури. Здійснюється асфальтне покриття подвір’я закладу. Територію огороджено  парканом,але не по всьому периметру.  За результатами анкетування учнів, перебуваючи у закладі,  почувають себе у безпеці.

          Кількість учнів закладу освіти не перевищує його проєктну потужність (заклад розрахований на 550  учнів, навчається 259  учнів). Навчальні кабінети початкової школи непрохідні, розміщені на першому поверсі та ізольовані від основної та старшої школи, знаходяться в окремому блоці. Функціонує стадіон з футбольним полем, біговою доріжкою, ямою для стрибків, спортивний майданчик.

          У закладі освіти є  місця для відпочинку  педагогічних працівників. В основному облаштовані місця відпочинку для учасників освітнього процесу. Забезпечується комфортний повітряно-тепловий режим, належне освітлення, прибирання приміщень, облаштування та утримання туалетів, дотримання питного режиму (питний режим дотримується відповідно до вимог здійснення протиепідемічних заходів).

У закладі функціонують  навчальні кабінети: української мови та літератури – 1,  англійської  мови – 1, біології  та хімії – 1, географії-1 ,  математики – 1,  історії – 1, інформатики – 1.Навчальні кабінети , спортивна та актова зали обладнані засобами навчання відповідно до вимог законодавства та освітньої програми  на 80% .У спортивній залі  є  спортивний  інвентар та обладнання.

Освітній простір сприяє формуванню в учнів ключових компетентностей:

інформаційні стенди з популяризації успіхів закладу, здорового способу життя, техніки безпеки, про правила поведінки  в ліцеї, їдальні, спортзалі, про правову освіту, права та обов’язки здобувачів освіти, профілактики булінгу, розклад занять, гуртків, нумерації кабінетів тощо;

класні куточки з актуальною інформацією для класу;

створено можливості для виставок учнівських робіт.

У ліцеї створені належні умови для харчування здобувачів освіти. Організація харчування сприяють формуванню в учнів культури здорового харчування. У їдальні є перспективне меню, затверджене відповідними службами та щоденне меню, яке доступне учням (розміщене на інформаційному стенді).

Кількість компютерної техніки:

·        комп’ютерів  – 23

·        ноутбуків-19

·        принтерів – 10

·        телевізорів -13

·        проекторів-2

·        інтерактивна панель – 1.

 

Наявний доступ до всесвітньої інформаційної мережі Інтернет (швидкість доступу – до 100 Мбіт/с).У  приміщення діє Wi-Fi. Комп’ютери закладу освіти облаштовані технічними засобами та інструментами контролю за безпечним користуванням мережею Інтернет.

РІЧНИЙ ЗВІТ ПРО ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ


ПРАВИЛА ПРИЙОМУ ДО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

Зарахування до закладу освіт

Зарахування до закладу освіти здійснюється згідно наказу МОН України від

16.04.2018 № 367 «Про затвердження Порядку зарахування, відрахування та

переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття

повної загальної середньої освіти».


Організація прийому на навчання до 1 класу Залузького ліцею

Організація прийому на навчання до 1 класу

Заяви до вступу в 1-й клас подаються особисто одним з батьків. 

До заяви додаються:

1. копія свідоцтва про народження дитини;

2. оригінал  медичної довідки за формою первинної облікової документації

№086-1/о. 

 3. копія документа, що підтверджує місце проживання/перебування дитини

(для підтвердження права на першочергове зарахування).

Право на першочергове зарахування до початкової школи мають діти, які

проживають на території обслуговування цієї школи, рідні чи усиновлені брати

та сестри дітей, які вже є учнями школи, а також діти працівників школи.

Прийом здійснюється на безконкурсній основі, без проведення вступних

випробувань, тестувань, співбесід, іспитів з перевірки знань дітей з навчальних

предметів.

Діти, які територіально не обслуговуються закладом освіти, можуть бути

зараховані до нього при наявності вільних місць.

 


УМОВИ ДОСТУПНОСТІ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ ДЛЯ НАВЧАННЯ ОСІБ З ООП

У Залузькому ліцеї наявний пандус для осіб з ООП.

НАЯВНІСТЬ ГУРТОЖИТКІВ ТА ВІЛЬНИХ МІСЦЬ У НИХ

Гуртожиток у Залузькому ліцеї  відсутній

ГРАФІК ОСОБИСТОГО ПРИЙОМУ ГРОМАДЯН