Учнівське самоврядування

Модель учнівського самоврядування

Залузького ліцею Дубровицької міської ради


УЧНІВСЬКА РАДА « ЛІДЕР»

З метою об’єднання зусиль педагогічного та учнівського колективів для добрих і корисних справ, для того, щоб зробити шкільне життя змістовнішим і цікавішим, у Залузькому ліцеї діє УЧНІВСЬКЕ САМОВРЯДУВАННЯ.

Для його ефективної роботи запроваджено двоступеневу структуру – загальношкільну і класну, яка має на меті залучення всіх учнів у процес самоуправління. Початковий ступінь учнівського самоврядування здійснюється на рівні класу, вищий (загальна учнівська конференція) - на рівні закладу освіти. Учнівська конференція скликається не рідше одного разу на рік.

Учнівське самоврядування реалізується через роботу виборчих органів Учнівської Ради « Лідер». До її складу входять голова Ради , його заступник, голови центрів Учнівської Ради та Лідери класних колективів ( 5-11 класи), яких обирають на зборах. У складі Учнівської Ради « Лідер» діють такі центри: навчально-пізнавальний, спортивно-оздоровчий, громадсько-корисної діяльності, творчої діяльності. До складу центрів входять представники від кожного класу. Кожен центр має голову, який керує роботою та вчителя – координатора, який надає учням методичну і практичну допомогу, навчає планувати, організовувати та аналізувати роботу центру. Кожний шкільний центр має свої обов’язки і завдання, плани роботи. Діють Пресцентр та волонтерський осередок « Милосердя».

Засідання ради та її центрів проходить раз на місяць і, в разі необхідності , частіше. На засіданнях Учнівська Рада не тільки вирішує питання щодо плану роботи, але й організовує та реалізує учнівські проєкти .

Учнівська Рада « Лідер» працює відповідно до річного плану роботи. Центрами учнівського самоврядування проводяться загальношкільні свята та заходи, бесіди, конкурси, тощо. Члени учнівського самоврядування є ініціаторами та активними учасниками загальношкільних заходів, волонтерських акцій, трудових десантів, акцій, тощо.

Робота учнівського самоврядування організована так, що кожна дитина має доручення (постійні й тимчасові), які допомагають їй почуватися активним членом учнівського колективу, до думки якого прислухаються й від узгодженої роботи якого багато що залежить.


Структура учнівського самоврядування

Положення про діяльність учнівського самоврядування "Лідер"


З метою формування та розвитку громадянських, управлінських і соціальних компетентностей учнів, пов’язаних з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту, здорового способу життя з урахуванням необхідності поглиблення взаємодовіри, взаєморозуміння та співробітництва між учнями та вчителями, учнівський актив Залузького ліцею прийняв дане Положення для керування у власній діяльності.

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.

1.1. Повна назва учнівського самоврядування

Учнівське самоврядування (далі УС) Залузького ліцею Дубровицької міської ради - учнівська рада «ЛІДЕР».

1.2. Учнівське самоврядування -учнівська рада «ЛІДЕР» - це громадське, самодіяльне, добровільне об’єднання талановитого енергійного молодого покоління та учителів, що прагнуть творчої діяльності та є членами колективу Залузького ліцею .

1.3. У своїй діяльності УС керується даним Положенням, що не суперечить законодавству України, установчим документам закладу освіти, правилам внутрішнього розпорядку, правам та законним інтересам інших учасників освітнього процесу.

1.4. Дане Положення може змінюватися, коригуватися за потреби та повторно затверджуватися на загальних зборах (конференції) учнівського активу.

1.5. Мета УС:

- сприяння реалізації інтересів, можливостей, бажань здобувачів освіти;

- формування національної свідомості, духовності, патріотизму, основ моральності, позитивного соціального досвіду, фізичної

досконалості, працелюбності.

1.6. УС базується на демократичних засадах і спрямоване на:

- формування соціально активної різносторонньої особистості, що прагне до постійного самовдосконалення та саморозвитку;

- виховання патріота України з глибоко усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної гордості;

- забезпечення і захист прав інтересів учнів, залучення учнів до управлінської діяльності в школі;

- пропаганду здорового способу життя;

- запобігання негативним проявам в учнівському середовищі, формування дружньої атмосфери та згуртованого колективу;

- розвиток та реалізацію здібностей учнів, шляхом залучення їх до наукової, спортивної, мистецької , дозвільно-розважальної діяльності.

1.7. Співпраця учнів та учителів у закладі освіти будується на принципах:

- демократії;

- пріоритету прав та свобод;

- рівності;

- взаємної поваги та партнерства;

- прозорості, відкритості, гласності;

- обов’язковості дотримання досягнутих домовленостей;

- взаємної відповідальності;

- здорового способу життя;

- добробуту.

1.8. Учнівське самоврядування діє на рівні класу та на рівні закладу освіти .

ІІ. ПРАВА ТА ОБО’ЯЗКИ.

2.1. Кожен учень у закладі освіти має право на:

- повагу до його гідності, вільний розвиток особистості, реалізацію здібностей та інтересів, якщо при цьому не порушуються права та свободи інших людей;

- участь у науково-дослідницькій, експериментальній, конструкторській, творчій та інших видах діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;

- користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, побутовою, оздоровчою базою ліцею;

- відстоювання своїх прав та інтересів у суперечках; у разі виникнення конфліктної ситуації у взаєминах між учнями, а також між учням та учителями учень має право звернутися до класного керівника, чергового учителя чи адміністратора, керівника закладу та отримати допомогу у вирішенні даної ситуації;

- захист від будь-яких форм експлуатації, примусу, насилля та видів діяльності, які порушують права учня або принижують його гідність та честь.

2.2. УС здійснюється учнями безпосередньо і через органи учнівського самоврядування.

2.3. Брати участь в роботі УС має кожен учень за власним бажанням.

2.4. Учні мають рівні права на участь в УС, зокрема на участь і дорадчих (консультація з певних питань), робочих та інших органів УС, а також вільно обирати та бути обраним до виборних органів УС.

2.5. Органи учнівського самоврядування мають право:

- брати участь в обговоренні питань удосконалення освітнього процесу, науково-дослідної роботи, організації дозвілля, оздоровлення, побуту та харчування;

- проводити за погодженням з директором ліцею організаційні, просвітницькі, наукові, спортивні, оздоровчі та інші заходи та/або ініціювати їх проведення перед дирекцією ліцею;

- брати участь у заходах (процесах) із забезпечення якості освіти відповідно до процедур внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

- захищати права та інтереси учнів, які здобувають освіту у цьому закладі освіти.

- вносити пропозиції та/або брати участь у розробленні та/або обговоренні плану роботи закладу освіти, змісту освітніх і навчальних програм;

2.6. Кожен учень ліцею зобов’язаний:

- систематично та глибоко оволодівати знаннями, практичними навичками та вміннями, постійно підвищувати свій загальнокультурний рівень;

- дотримуватися правил громадського співіснування, із повагою ставитися до свобод, прав та гідності інших людей;

- дотримуватися Статуту Залузького ліцею, Кодексу безпечного освітнього середовища ліцею, Антибулінгової політики ліцею та Положення про академічну доброчесність, Правила поведінки учнів у Залузькому ліцеї , виконувати вимоги дирекції та педагогічних працівників, а також рішення органів загальношкільного та класного самоврядування;

- не пропускати уроків та не запізнюватися на них без поважної причини (поважна причина - хвороба чи нестандартні сімейні обставини);

- дбати про власну гігієну, охайний зовнішній вигляд, порядок на території та в приміщенні ліцею, збереження шкільного майна;

- зміцнювати авторитет лцею, підтримувати та продовжувати її традиції;

- дбати про власне здоров’я та безпеку та здоров’я і безпеку інших людей;

- не перешкоджати діяльності органів учнівського самоврядування.

2.7. Органи УС зобов’язуються:

- планувати та організовувати власну діяльність відповідно до чинного законодавства, установчих документів Залузького ліцею, Правил внутрішнього розпорядку освітнього закладу та даного Положення;

- представляти та захищати інтереси учасників навчального процесу в межах своєї компетенції.

2.8. Педагогічні працівники та керівник закладу зобов’язуються:

- сприяти та створювати умови для діяльності УС ліцею;

- директор ліцею зобов’язаний невідкладно приймати керівника УС з питань порушення честі, гідності чи прав учнів закладу освіти та вжити заходи відповідно до правил внутрішнього розпорядку та/або законодавства.

ІІІ. СТРУКТУРА ТА ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ.

3.1. Початковий ступінь УС ліцею здійснюється на рівні класу, вищий – на рівні з ліцею.

3.2. Орган учнівського самоврядування в класі – класні збори, мета яких розвиток УС, згуртування учнівського колективу, вироблення в школярів організаторського досвіду.

3.3. На класних зборах обираються лідер класу, староста класу та його заступник, розподіляються доручення відповідно до здібностей та побажань здобувачів освіти. Школярі мають право змінити доручення за попередньою домовленістю із класним керівником.

3.4. Класні збори проводяться за потребою, але не рідше як раз на чверть. Діяльність класного УС скеровується класним керівником.

3.5. Безпосередньою зв’язною ланкою між учнівською радою «ЛІДЕР» та класними колективами є члени ради, які доводять до відома класних колективів рішення учнівської ради, завдання та плани роботи УС ліцею.

3.6. Вищим колегіальним органом учнівського самоврядування Залузького ліцею є загальні збори (конференція),які проводяться не менше ніж два рази на рік: вересень-жовтень – планування та затвердження складу та плану роботи УС на півріччя/рік; квітень-травень – підведення підсумків роботи за рік та перспективне планування роботи на наступний навчальний рік.

3.7. На розгляд загальних зборів ( конференції) виносяться питання, що стосуються усіх учнів ліцею.

3.8. Поточні питання щодо організації роботи УС та проведення заходів можуть обговорюватися на засідання учнівської ради "ЛІДЕР" (рада лідерів, ініціативних, дієвих, енергійних та рішучих), на яких присутні представники від кожного класу з поміж числа активістів УС класу та/або ліцею (голова УС, його заступник, голови Центрів та Лідери класів).

3.9. Учнівська рада "ЛІДЕР» є добровільним виборчим органом, що об’єднує своїх членів на основі єдності їх культурних, соціальних, творчих, освітніх, організаційних інтересів з метою реалізації потреб та запитів учнів ліцею.

3.10. Інформація про проведення загальних зборів( конференції) розміщується на стенді учнівського самоврядування та поширюється через усні оголошення в класних колективах.

3.11. Учнівське самоврядування - учнівська рада « ЛІДЕР» у своїй діяльності керується : даним Положенням, річним планом роботи, планом засідань учнівської ради « ЛІДЕР», планами центрів УС, рекомендаціями учнівської ради та її центрів ( протоколи засідань не ведуться) .

3.12. Очолює учнівське самоврядування голова УС- голова учнівської ради « ЛІДЕР».

3.13. Голова УС обирає собі заступника з поміж членів УС.

3.14. Безпосередня діяльність УС здійснюється у центрах :

- центр навчально - пізнавальної діяльності;

- центр спортивно – оздоровчої діяльності;

- центр творчої діяльності;

- центр громадсько- корисної діяльності;

- волонтерський осередок « Милосердя»;

- пресцентр.

3.14. Координують роботу учнівського самоврядування ЗДНВР,ЗДВР , педагог-організатор, інші педагоги, які консультують учнів щодо роботи за окремими напрямками.

ІV. ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ПОВНОВАЖЕННЯ ОКРЕМИХ ЛАНОК УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ.

4.1 Діяльність та повноваження Голови учнівського самоврядування - учнівської ради «ЛІДЕР».

4.1.1.Повноваження голови УС починаються з моменту оголошення результатів голосування про його обрання на загальних зборах УС або засіданні учнівської ради « ЛІДЕР». 4.1.2. Голова учнівського самоврядування - учнівської ради " ЛІДЕР":

- координує діяльність УС ліцею;

- є зв’язною ланкою між учнівським та педагогічним колективом ;

- співпрацює з дирекцією ліцею;

- має право брати участь у засіданнях педагогічної ради з усіх питань, що стосуються організації та реалізації освітнього процесу;

- має право на невідкладний прийом директором ліцею з питань захисту честі, гідності та/або прав учнів закладу освіти;

- представляє інтереси УС та закладу освіти у відносинах з УС інших закладів освіти, в громадських організаціях та на загальних засіданнях УС міського та/або обласного рівнів;

- виносить на обговорення питання, що турбують здобувачів освіти;

- подає пропозиції щодо зміни і доповнення до положення про діяльність УС, проведення позачергових виборів;

- звітує про роботу УС за навчальний рік;

- має право складати річний план роботи УС ліцею;

- має право підписувати рішення, пропозиції, рекомендації тощо імені УС- учнівської ради «ЛІДЕР»;

- має право вето – заборони будь – якого рішення учнівської ради «ЛІДЕР», скасування проведення будь– якого заходу;

- координує роботу Центрів, старостату, школи Лідерів ;

- пропонує кандидатури на заступника голови УС та голів центрів діяльності;

- має право звільняти заступника голови УС, голову центрів УС та членів центрів у разі невиконання ними своїх обов’язків;

-- скликає за потребою позачергові загальні збори(конференцію) та засідання учнівської ради «ЛІДЕР»;

- головує на загальних зборах (конференції) та засіданнях учнівської ради «ЛІДЕР»;

- поводить себе толерантно, суворо дотримується норм культури спілкування.

4.1.3 Рішення голови УС обговорюються та затверджуються на загальних зборах ( конференції) та/або засіданнях учнівської ради "ЛІДЕР" і не повинні суперечити законодавству України, установчим документам ліцею, правилам внутрішнього розпорядку, правам та законним інтересам інших учасників освітнього процесу;

4.1.4.Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більшість членів загальних зборів( конференції) та /або учнівської ради "ЛІДЕР".

4.1.5 Голова УС не має права передавати свої повноваження іншим особам.

4.1.6 Повноваження голови УС припиняються у разі: відставки за власним бажанням , переобранням на звітно- виборних загальних зборах, висловлення недовіри більшістю членів загальних зборів( конференції) ( ініціюється більшістю (50%+1) , рішення про усунення Голови приймається учнівською радою (не менш як ¾ від складу) , закінчення ним ліцею.

4.2. Діяльність та повноваження заступника голови учнівського самоврядування - учнівської ради «ЛІДЕР»:

4.2.1 Заступником голови УС обирається кандидатура, що балотувалась на посаду голови УС та за результатами голосування посіла друге місце за рейтингом або за пропозицією голови УС із членів учнівської ради «ЛІДЕР» . 4.2.2. Заступник голови УС перебуває на посаді 1 рік.

4.2.3. Заступник голови УС виступає від його імені, є гарантом додержання прав і свобод учнів закладу освіти.

4.2.4.Повноваження заступника голови УС починаються з моменту складання присяги, але не пізніше, ніж через 7 днів після оголошення результатів виборів.

4.2.5. Заступник голови УС виконує обов’язки голови УС( передбачені цим Положенням) у разі його відсутності.

4.2.6 Повноваження заступника голови УС припиняються у разі: відставки за власним бажанням, звільнення у разі невиконання ними своїх обов’язків головою УС, висловлення недовіри більшістю членів загальних зборів( конференції) ( ініціюється більшістю (50%+1) учнівської ради « ЛІДЕР», закінчення ним ліцею.

4.3. Діяльність та повноваження голів центрів учнівського самоврядування - учнівської ради " ЛІДЕР" :

4.3.1.Повноваження голів центрів УС починаються з моменту обрання їх на загальних зборах або на засіданні учнівської ради "ЛІДЕР" шляхом відкритого голосування з поміж членів УС ліцею ;

4.3.2 Кандидатури на голову центрів висуваються головою УС та/або шляхом самовисунення;

4.3.3.Голови центрів входять до складу учнівської ради " ЛІДЕР";

4.3.4.Головним завданням голів центрів є координація діяльності центру, ініціювання перед головою УС заходів у своїй сфері діяльності; розвиток соціальної активності, спонукання до практичної громадської діяльності здобувачів освіти ;

4.3.5 Голови центрів підводять підсумки про діяльність свого центру за рік та подають інформацію для узагальнення голові УС;

4.3.6 Повноваження голів УС припиняються у разі: відставки за власним бажанням на загальних зборах або учнівської ради "ЛІДЕР", висловлення недовіри більшістю членів учнівської ради "ЛІДЕР ", звільнення головою УС у разі невиконання своїх обов’язків ,закінчення ним ліцею .

4.4. Діяльність та повноваження членів центрів учнівського самоврядування - учнівської ради " ЛІДЕР" :

4.4.1 Кожен центр працює згідно з «Положенням про діяльність центрів УС» ( додаються);

4.4.2 До складу центру учнів приєднуються за власним бажанням та наявністю відповідних здібностей для роботи у центрі;

4.4.3 Кожен член центру учнівського самоврядування є членом шкільної ради «ЛІДЕР» та бере участь в загальних зборах УС;

4.4.4 Кожен член центру має право висловлювати власну думку на засіданнях центру чи на загальних зборах, конструктивно дискутувати чи критикувати, вносити свої пропозиції щодо організації роботи центру та/або діяльності УС, відстоювати свою точку зору, бути представником від класу на загальних зборах учнівської ради "ЛІДЕР";

4.4.5 Кожен член центру зобов’язаний: брати активну участь в діяльності центру зокрема та УС загалом; співпрацювати з головою центру, головою УС, педагогом-організатором з , заступником директора з виховної роботи з ; піклуватися про авторитет ліцею та УС.

V. ВИБОРИ ДО ОРГАНІВ УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ.

5. 1. Вибори голови учнівського самоврядування - учнівської ради " ЛІДЕР":

5.1.1. Проводяться за принципом загального (право обирати мають учні 5-11 класів), рівного (кожен виборець має 1голос) і прямого виборчого права при таємному голосуванні.

5.1.2.Головою УС може стати учень 7-10 класу , що має достатній чи високий рівні навчальних досягнень з предметів, є активним учасником загальношкільних справ;

5.1.3. Кандидати на голову УС висуваються класними колективами та/або шляхом самовисунення. Право висування кандидата на має кожен клас. Клас може висувати одного або більше кандидатів. Якщо претендент самовисувається, його кандидатура має бути підтверджена не менше як 10-ма підписами представників не менше 4-х класів (5-11);

5.1.4. Здобувач освіти може висувати власну кандидатуру чи бути висунутим на голосування під час проведення кожних чергових виборів;

5.1.5. Кандидат має право відмовитися від участі в голосуванні;

5.1.6. Для проведення голосування створюється виборча комісія з

членів діючої учнівської ради та/або учнів 11 класу. Виборча комісія:

• складає списки виборців;

• встановлює форму виборчого бюлетеня;

• проводить реєстрацію кандидатів у голови УС;

• встановлює результати виборів і оголошує їх; для підрахунку голосів кожен кандидат може обирати довірену особу.

5.1.7. Учень, який зареєстрований кандидатом у голови УС, має право вести передвиборчу агітацію. За допомогою ініціативної групи:

• Випускає рекламний плакат із власною фотографією;

• Готує передвиборчу програму не більш як 1 сторінку тексту;

• Здійснює інші агітаційні заходи, які не порушують права учнів та не

заважають освітньому процесу( на перервах та в позаурочний час).

5.1.8. Повідомлення про обрання голови УС – учнівської рали « ЛІДЕР» оголошується головою виборчої комісії на загальних зборах ( конференції) або засіданні учнівської ради.

5.1.9. Обраним вважається кандидат, за якого проголосували більшість

учнів, що взяли участь у голосуванні. Вибори вважаються такими, що відбулися, якщо в них брало участь 50% + 1 здобувачів освіти середніх та старших класів Залузького закладу освіти.

5.1.10. Якщо 2 і більше кандидатів набрали однакову кількість голосів,

проводяться повторні вибори.

5.1.11.Повноваження голови УС- учнівської ради « ЛІДЕР» починаються з моменту складання присяги, але не пізніше, ніж через 7 днів після оголошення результатів виборів. Приведення голови учнівської ради «ЛІДЕР» до присяги здійснює педагог-організатор.

5.1.12. Голова УС – учнівської ради « ЛІДЕР» обирається строком до трьох років . Чергові вибори голова УС здійснюються другого тижня вересня після закінчення повноважень попереднього голови.

5.2. Вибори голів центрів учнівського самоврядування:

5.2.1 Голови центрів обираються з-поміж членів центру щовересня на загальних зборах та /або засіданнях учнівської ради « ЛІДЕР» шляхом відкритого голосування;

5.2.2 Кандидатури на голову центру подає голова УС, педагог-організатор чи шляхом самовисунення;

5.2.3 Очолювати центр має право учень 7-11 класів;

5.2.4 Учень 6 класу може бути висунений на посаду голови центру за умови значних досягнень в даній сфері та за наявності організаторських здібностей і авторитету серед здобувачів освіти.

5.3. Зарахування до членів центрів УС :

5.3.1 До складу центрів зараховуються усі учні 5-11 класів, що виявили свідоме бажання працювати в органах УС;

5.3.2 Шляхом анкетування, що проводиться щовересня класними керівниками у класних колективах, виявляються активні учні, що мають бажання співпрацювати для створення творчого, цікавого та змістовного освітнього середовища;

5.3.3 Анкети опрацьовуються класними керівниками та координатором УС;

5.3.4 Кожному учню гарантується врахування його побажань щодо роботи в певному напрямку;

5.3.5 Один учень може входити до складу кількох центрів і співпрацювати з кількома головами центрів за власним бажанням та за умови відповідальної роботи в кожному з них;

5.3.6 Кожен учень має право у будь-який час змінити центр, вийти з центру та/або складу учнівської ради та повідомити про своє рішення голову центру та координатора УС.

ПОЛОЖЕННЯ

про діяльність центрів учнівського самоврядування- учнівської ради «ЛІДЕР»

1. Учнівське самоврядування – учнівська рада « ЛІДЕР» організовує власну діяльність за напрямками, відповідно до яких створені певні центри:

- центр навчально - пізнавальної діяльності;

- центр спортивно – оздоровчої діяльності;

- центр творчої діяльності;

- центр громадсько- корисної діяльності;

- волонтерський осередок « Милосердя»;

- пресцентр.

2. За згодою більшості членів центру може змінюватися його назва, коригуватися основні напрямки діяльності.

3. Центр навчально- пізнавальної діяльності:

3.1. Входить до складу учнівської ради « ЛІДЕР», є одним із органів виконавчої влади;

3.2.Основні завдання центру навчально- пізнавальної діяльності:

- працювати над покращенням навчання здобувачів освіти ,

- сприяти розвитку інтересів учнів до вивчення усіх навчальних предметів, передбачених програмою, а також додаткових відомостей з різних навчальних предметів,

- виховувати в учнів почуття відповідальності за своє навчання.

3.3.Обов’язки центру навчально - пізнавальної діяльності :

- використовувати різноманітні методи, заохочує дітей до здобуття ними повноцінної загальної освіти та додаткових знань, необхідних кожному для власного всебічного розвитку та становлення як особистості;

- проводити рейди-перевірки наявності щоденників в учнів ліцею перед початком занять та записів домашніх завдань у них, виконання учнями письмових домашніх завдань ;

- організовувати індивідуальну роботу з учнями, які отримують труднощі у вивчені певних навчальних предметів, допомагати їм спланувати свій робочий день для створення найбільш сприятливих умов для навчання;

- залучати школярів у гуртки, виступати з ініціативою створення нових гуртків за інтересами;

- організовувати День самоврядування;

- співпрацювати з учителями - предметниками та здобувачами освіти у підготовці та проведенні предметних тижнів ; організовувати вікторини, пізнавальні конкурси, конференції;

- проводити заходи, направлені на підвищення якості знань школярів (конкурси, вікторини, стінгазети) ;

- проводити анкетування, опитування здобувачів освіти щодо їхніх пізнавальних інтересів;

- співпрацювати з педагогами та психологом ліцею та проводити постійну просвітницьку роботу з питань вивчення прав дитини відповідно до статей Конвенції ООН про права дитини, законів України, роз’яснювати як правильно знаходити шляхи захисту своїх прав та інтересів;

- висвітлювати діяльність Центру в газеті « Ровесник», в засобах масової інформації та на сторінках веб-сайту закладу освіти.

3.4.Усі члени центру прикладають зусилля, щоб бути дружньою командою, розуміючи, що виконують одну роботу на благо ліцею.

4. Центр спортивно- оздоровчої діяльності:

4.1. Входить до складу учнівської ради « ЛІДЕР», є одним із органів виконавчої влади;

4.2. Основні завдання центру спортивно- оздоровчої діяльності:

- сприяє забезпеченню повноцінного фізичного розвитку дітей, охороні та зміцненню їх здоров’я;

- збереження й зміцнення здоров’я дітей;

- пропаганда здорового способу життя;

- співпрацювати з учителями фізичної культури для проведення спортивно-масової та фізкультурно-оздоровчої роботи;

- допомагати в організації спортивних змагань;

- проводити просвітницьку роботу щодо шляхів зміцнення власного здоров’я учнями та запобігання поширенню інфекційних хвороб, у тому числі Covid-19;

- сприяти співпраці на рівні школи з відділами охорони здоров’я, спорту та туризму, молоді, соціальних служб для молоді, громадськими організаціями, благодійними фондами, різноманітними відповідними центрами в напрямі просвітницької роботи з питань здорового способу життя, профілактики наркотичної, алкогольної залежності, тютюнопаління, СНІДу тощо

4.3.Обов’язки центр спортивно- оздоровчої діяльності :

- організовувати спортивно-масову роботу, залучати школярів до участі в спортивних змаганнях, спортивних святах;

- організовувати туристичні походи, подорожі , мандрівки;

- залучати школярів до занять у спортивних гуртках, секціях;

- організовувати зустріч з фахівцями;

- вести відповідний статистичний облік;

- проводити рейди по виявленню учнів, схильних до куріння, вживання алкоголю, наркотиків;

- перевіряти санітарний стан у класних кімнатах, дотримання учнями особистої гігієни;

- здійснювати роботу, спрямовану на вироблення в учнів свідомого ставлення до охорони і збереження навколишнього середовища.

4.4.Усі члени центру прикладають зусилля, щоб бути дружньою командою, розуміючи, що виконують одну роботу на благо ліцею.

5. Центр творчої діяльності:

5.1. Входить до складу учнівської ради « ЛІДЕР», є одним із органів виконавчої влади.

5.2. Основні завдання центру творчої діяльності:

- сприяти формуванню та розвитку творчих здібностей учнів, вияву їх інтересів та нахилів, розвитку ініціативності;

- привчати учнів до цікавого та змістовного проведення вільного часу з урахуванням їх запитів та інтересів;

- вчити самостійно організовувати різноманітні заходи, брати участь у колективних творчих справах, залучати до підготовки та проведення спортивно-масових, культурно-освітніх, розважальних програм і заходів.

- сприяє культурному та естетичному розвитку учнів, виявленню та розвитку в школярів творчих здібностей. 5.3.Обов’язки центру творчої діяльності :

- залучати школярів до підготовки та проведення традиційних свят, екскурсій, конкурсів та розважальних програм; до участі у творчих проектах, конкурсах, оглядах художньої самодіяльності та суспільно значимих громадських акціях;

- організовувати проведення різних культурно-масових справ, шкільних вечорів, спортивних акцій, спортивних змагань, календарних свят, екскурсій, розподіл між класами та учнями доручення з підготовки цих заходів;

- сприяти відродженню та збереженню національної культури українського народу;

- активно пропагувати здоровий спосіб життя, сприяти співпраці на рівні закладу освіти з відділами охорони здоров’я, спорту та туризму, молоді, соціальних служб для молоді, громадськими організаціями, благодійними фондами, різноманітними відповідними центрами в напрямі просвітницької роботи з питань здорового способу життя, профілактики наркотичної, алкогольної залежності, тютюнопаління, СНІДу;

- організовувати серед дітей просвітницькі акції щодо небезпеки формування залежності від комп’ютерних ігор, гральних автоматів тощо;

- збирати банк методичних рекомендацій та сценаріїв різноманітних заходів як ділового, так і розважального характеру брати участь у розробці та написанні сценаріїв загальношкільних культурно-масових заходів;

- збирати банк даних про творчо обдарованих дітей, забезпечує їх інформацією стосовно конкурсів та фестивалів творчості;

- співпрацювати з дирекцією ліцею у проведенні заходів під час канікул;

- вивчати побажання здобувачів освіти щодо організації роботи гуртків художньої самодіяльності, образотворчого мистецтва, організовувати проведення конкурсів і огляд художньої самодіяльності, виставок ;

- організовувати художнє оформлення свят, вечорів, тощо;

- брати участь в художньому оформленні закладу освіти та класних кімнат;

- співпрацювати з учителями - предметниками та учнями ліцею у підготовці та проведенні екологічних акцій; челенджів, флешмобів, організовує вікторини, пізнавальні конкурси, тощо;

- систематично висвітлювати інформацію проведену роботу у засобах масової інформації, на сайті закладу освіти.

5.4.Усі члени центру прикладають зусилля, щоб бути дружньою командою, розуміючи, що виконують одну роботу на благо закладу ліцею.

6.Центр громадсько- корисної діяльності

6.1. Входить до складу учнівської ради « ЛІДЕР», є одним із органів виконавчої влади.

6.2. Основні завдання центру громадсько- корисної діяльності:

- сприяти утвердженню в класних колективах навичок самостійної господарської діяльності шкільного колективу;

- допомогати дирекції ліцеюу здійсненні організації життя та діяльності учнів;

- виховання громадянської активності учнів, бережливе ставлення до майна.

6.3..Обов’язки центру громадсько –корисної діяльності :

- розподіляти та закріплювати за класними колективами на території подвір’я ліцею, об’єктів господарської діяльності, території для прибирання;

- організовувати та проводити трудові десанти по прибиранню території біля пам’ятників, над якими шефствує заклад освіти;

- організовувати чергування у по класах, слідкує за дотриманням Правил для здобувачів освіти;

- проводити акції екологічного спрямування;

- забезпечувати порядок під час проведення вечорів, інших загальношкільних заходів;

- Організовувати та проводити рейди по самообслуговуванню учнів;

б) по перевірці санітарно-гігієнічного стану приміщень ліцею;

в) по збереженню шкільного майна в навчальних кабінетах;

- організовувати заходи профорієнтаційного характеру.

6.4.Усі члени центру прикладають зусилля, щоб бути дружньою командою, розуміючи, що виконують одну роботу на благо закладу ліцею.

7. Волонтерський осередок « Милосердя»:

7.1. Входить до складу учнівської ради « ЛІДЕР», є одним із органів виконавчої влади.

7.2. Основні завдання волонтерського осередку « Милосердя»:

- сприяти вихованню в учнів готовність жити і діяти за принципами гуманізму, милосердя, людяності, толерантності;

- організовувати волонтерську роботу ліцею, співпрацює з волонтерськими організаціями міста/області/України;

7.3..Обов’язки волонтерського осередку « Милосердя»::

- поводити зустрічі з учасниками бойових дій , дітьми війни, ветеранами праці, героями Небесної сотні, ветеранами АТО/ООС, Захисниками України, тощо;

- проводити доброчинні акції та заходи, благодійні ярмарки;

- співпрацює з педагогами щодо допомоги дітям-сиротам, дітям з обмеженими можливостями, дітям із багатодітних та малозабезпечених сімей, а також талановитим і творчо обдарованим;

- - співпрацювати із класоводами 1-4 класів щодо організації змістовної та цікавої позаурочної діяльності, організації рухливих перерв для учнів початкової школи;

- співпрацювати з пресцентром щодо оформлення оголошень, стіннівок, у разі потреби надає учням класів допомогу в оформленні та заповненні матеріалами постійних та змінних рубрик у куточках;

- сприяти організації роботи літнього пришкільного табору відпочинку.

7.4.Усі члени волонтерського осередку прикладають зусилля, щоб бути дружньою командою, розуміючи, що виконують одну роботу на благо закладу ліцею.

8. ПРЕСЦЕНТР:

8.1. Входить до складу учнівської ради « ЛІДЕР»..

8.2. Основні завдання пресцентру:

- сприяти гласності у роботі колективу ліцею; інформувати учнів, батьків, вчителів про всі події, які відбуваються у ліцеї рзними засобами інформації (експрес-інформаціях, рекламних вісниках, фотогазетах, соцмережі Facebook та веб-сайті );

- сприяти культурному та естетичному розвитку учнів, виявленню та розвитку в учнів творчих здібностей; допомогти юним журналістам розвиватись та вдосконалювати свої навички; вміння збирати інформацію;

- забезпечувати необхідною інформацією діяльність УС;

- сприяти підвищенню інтересу дітей до життя ліцею.

8.3.Обов’язки пресцентру:

- інформувати про діяльність УС класні колективи, про час та проведення загальних зборів учнівської ради;

- доводити до відома класних колективів інформацію про поточні загальношкільні заходи, акції та творчі справи, терміни та умови їх проведення;

- сприяти роботі та вдосконаленню сторінки закладу освіти в соцмережі Facebook та офіційного сайту ліцею;

-організовувати художнє оформлення свят, вечорів, тощо.

- здійснювати фоторепортажі шкільних свят та заходів;

- проводити конкурси стіннівок до загальношкільних свят, випускати стіннівку « Ровесник»;

- співпрацювати з центром творчої діяльності щодо оформлення оголошень, стіннівок, слідкує за оформленням куточків у класах, в разі потреби надає учням класів методичну та практичну допомогу в оформленні та заповненні матеріалами постійних та змінних рубрик у куточках;

8.4.Усі члени пресцентру прикладають зусилля, щоб бути дружньою командою, розуміючи, що виконують одну роботу на благо закладу ліцею.


Звіт про діяльність учнівського самоврядування учнівської ради "Лідер" за 2021-2022 н.р.


ЗВІТ

про діяльность учнівського самоврядування -

учнівської ради « ЛІДЕР»

упродовж 2021-2022 навчального року

Важливе місце у виховній роботі займає розвиток та формування навичок шкільного учнівського самоврядування. Учнівське самоврядування – це спосіб організації життя учнівського колективу, який надає можливість учням навчитися та розуміти основні завдання самоврядування та на практиці реалізувати свої права в частині управління школою. Воно робить життя закладу освіти змістовним, насиченим, цікавим. Діти вчаться відчувати відповідальність, проявляти ініціативу, допомагати один одному.

Робота самоврядування опирається на скоординованість з планом роботи ЗО і важливою умовою є постійний пошук нових форм і методів організації.

Учнівське самоврядування забезпечує дитині право на свободу вибору ціннісної позиції, сприяє згуртуванню шкільного колективу, розвитку громадської думки, формуванню в учнів організаторських та управлінських умінь, ефективному входженню в доросле життя. Діти стають не пасивними спостерігачами життя, а його учасниками. Шляхом залучення учнів до роботи в органах учнівського самоврядування відбувається підготовка активних громадян держави. .

Основний принцип учнівського самоврядування школи: «Самі вирішили, самі зробили, самі відповідаємо».

З метою ефективного функціонування учнівського самоврядування у Залузькому закладі освіти запроваджено двоступеневу структуру – загальношкільну і класну, яка має на меті залучення всіх учнів у процес самоуправління.

Робота учнівського самоврядування організована так, що кожна дитина має доручення (постійні й тимчасові), які допомагають їй почуватися активним членом учнівського колективу, до думки якого прислухаються й від узгодженої роботи якого багато що залежить.

З метою об’єднання зусиль педагогічного та учнівського колективів для добрих і корисних справ, щоб зробити шкільне життя змістовнішим і цікавішим у закладі освіти діє учнівське самоврядування - учнівська рада « ЛІДЕР».

У своїй діяльності УС керується нормативними документами в т. ч. Програмою національного виховання в закладах освіти Рівненщини на 2020 – 2025 роки(схвалена вченою радою РОІППО (протокол №5 від 25.09.2020 року) та Обласною цільовою соціальною програмою національно-патріотичного виховання у Рівненській області на 2021-2025 роки (схвалена розпорядженням голови ОДА від 13 травня 2021 року №365 ). Упродовж 2021- 2022 н.р. учнівська рада « ЛІДЕР» працювала згідно з річним планом роботи. Центрами учнівського самоврядування проводилися загальношкільні свята та заходи, тематичні інформаційні хвилинки, бесіди, конкурси, члени учнівського самоврядування активно допомагали адміністрації закладу освіти та вчителям- предметникам під час проведення загальношкільних заходів, волонтерської роботи, трудових десантів, акцій, олімпіад, систематично готувати та створювали проєкти.

За ініціативою УС на початку навчального року було проведено декаду громадянської зрілості та творчого розвитку особистості «Ми господарі у школі, бо вона – наш другий дім» та зреалізовано проєкт «Скринька пропозицій» ( надання пропозицій та побажань учнів щодо організації життя школи). Проводилися засідання учнівської ради «ЛІДЕР» та її центрів, зустріч за круглим столом лідерів та директора закладу освіти.

У січні 2022 року була проведена учнівська конференція, на якій проаналізовано роботу УС за І семестр, обговорено та затверджено план роботи на ІІ семестр.

Питання роботи УС заслуховувалось на засіданнях педагогічної ради : квітень 2022 року - « Реалізація проєктів учнівського самоврядування в рамках Програми національного виховання в закладах освіти Рівненщини на 2020 – 2025 роки та Обласної цільової соціальної програми національно-патріотичного виховання у Рівненській області на 2021-2025 роки», - червень 2022 року - « Учнівське самоврядування в дії» . Основні події з життя школи висвітлювалися на шкільному сайті та у групі «Залужжя Залузький» соціальної мережі Facebook. У вересні, на першому засіданні учнівського самоврядування у 2021 – 2022 н.р. до учнівської ради «ЛІДЕР» Ради «Лідер» було обрано новий склад членів ради: голову ради, заступника голови та активістів 5-11 класів. Учнівська рада складається з 16 учнів і формувалася із представників делегації від кожного класного колективу, яких обирають на класних зборах.

У складі УС- учнівської ради «ЛІДЕР» діють такі центри діяльності: навчально-пізнавальної, спортивно-оздоровчої, громадсько-корисної, творчої, волонтерський осередок « Милосердя», пресцентр . До складу центрів входять представники від кожного класу. Кожен центр має голову, який керує роботою та вчителя – координатора, який надає учням методичну і практичну допомогу, навчає планувати, організовувати та аналізувати роботу центру. Кожний центр УС має свої обов’язки і завдання, які викладені у розділі «Центри» Положення про діяльність УС «ЛІДЕР».

У кожному класному колективі сформувалася чітка модель учнівського самоврядування, діє розподіл доручень між членами класу.

Засідання ради та її центрів проходить раз на місяць і, в разі необхідності , частіше. На засіданнях учнівська рада не тільки вирішує питання щодо плану роботи, але й організовує та проводить колективно-творчі справи.

За сприяння членів учнівського самоврядування, з урахуванням особливої актуальності національно-патріотичного виховання учнівським самоврядуванням упродовж 2021-2022 навчального року були організовано та проведено :

- Першовересневі сходини та роботу тематичних фотозон до Дня Знань;

- У рамках олімпійського тижня активісти- традиційні Веселі перерви ( 1-7 кл.);.

- Тиждень протидії булінгу : акція «Школа –територія вільна від булінгу!»; створення та розповсюдження буклету « Булігу-ні!»,інформаційні хвилинки « Зупинимо булінг разом» , оформили інформаційну стіну « Стоп булінг»;

- До Міжнародного дня миру : конкурс малюнків на асфальті «Я малюю МИР» ( 1- 4 кл.), флешмоб « Парасольки миру»( 5 кл), колективна творча справа « Голуб миру» ( виготовленні голубів з паперу) ( 4-6 кл.);

- Виставку малюнків та плакатів « Увага! Діти на дорозі!», « Подивись і запам’ятай!»;

- Виставку тематичних експозицій ілюстративних матеріалів щодо трагічних подій Голокосту «Бабин Яр – трагедія народу України»;

- Підготовлено тематичну фотозону та вітання вчителям до Дня учителя(7-Б, 7-А ,6,5 кл), ранкові зустрічі « Зі святом!»( 9 кл), акцію «Вчитель не повинен бути самотнім» ( вітання вчителів- пенсіонерів);

- Напередодні Дня захисників та захисниць України учнівська рада «ЛІДЕР» підготувала відеопривітання для всіх, хто оберігає наш мир та спокій на Сході України, для ветеранів АТО, випускникам школи, які служать в ЗСУ; провели акцію « Привітай захисника», « Напиши листа солдату»( учні малювали малюнки, виготовляли сувеніри-обереги, вітальні листівки та плакати для бійців), інформдайджест « Що святкуємо 14 жовтня», спортивне свято «Козацько -лицарські забави»( 5,6 кл.);

- Реквієм « Пам’яті героя» та покладання квітів до могили Олександра Котяша ;

- Організували інформаційні хвилинки « Уроки історії» та покладання квітів до Обеліска загиблим воїнам – односельчанам з нагоди річниці вигнання нацистів з України;

- Екологічну акцію «Створюємо ліси разом» ( 9 кл);

- Заходи до Дня української писемності і мови : відеопривітання «Мова наша квітуча, красива» , «Малюємо словом»( 8-А кл), виставка учнівських газет « Моя мова калинова»(5-11 кл.), книжкова афіша « Там, де живе рідна мова, живе український народ»;

- У рамках Тижня толерантності та доброти «До серця йде лиш те, що йде від серця», активісти ради «Лідер» провели загальношкільну акцію «Толерантність врятує світ» ; оформили інформаційний стенд «Толерантність – це…», створено «Дерево толерантності», яке кожен бажаючий мав можливість оздобити листям «толерантності»; в рамках тижня учні мали можливість створити «Ланцюжок толерантності» та «Паркан добрих справ», які стали поштовхом до формування ціннісних установок на толерантне спілкування та поваги до себе і інших, дали можливість розвивати адекватну самооцінку, вміння аналізувати, приймати рішення, обирати правильну позицію, виховувати спостережливість, чуйність, людяність, терпимість та небайдужість.

- до Дня Гідності та Свободи змонтували відеоролик «Вільні творити майбутнє!»(8-Б кл); організували інформдайджест «Україна –територія Гідності і Свободи», челендж «Долоньки Гідності», які прикрашали цитати та вислови про гідність відомих особистостей ;

- Зустріч старшокласників із працівниками ювенальної превенції Дубровицького відділення поліції , бесіда « Мої права та обов’язки»( 7-А кл);

- У рамках Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства» оформили тематичний стенд, серед класних колективів пройшов конкурс плакатів «Стоп насильству!» про недопустимість жорстокого поводження з дітьми;

- мистецький проєкт « Права очима дітей» ( 7-мі кл.) та листівок « Я маю право!»,

- Акції « Від щирого серця даруєм доброту», «Добро повертається», виставка -конкурс дитячих малюнків «Добро починається із тебе» до Всесвітнього дня доброти ;

- Напередодні Дня пам’яті жертв голодоморів учнівське самоврядування організувало інтерактив «Незабудки пам’яті»( де кожен учень міг долучитися до виготовлення символічних незабудок – символу цього дня), провели Урок Скорботи « Ми пам’ятаємо» ( 9 кл), учнівська рада «ЛІДЕР» ініціювала акцію для учнів та педагогів «Свіча пам’яті», зреалізували відеопроєкт «Ми пам’ятаємо…»

- Заходи до Міжнародного дня боротьби із СНІДом : зустріч із медсестрою «Відкритий діалог про СНІД»( 7-А кл); підготовлено та розповсюджено інформатичні буклети, виставка «Проінформований , отже - попереджений», створено тематичний відеоролик; УР «Лідер» організувала акція «Червона стрічка» ( кожен бажаючий мав змогу виготовити та прикріпити на символічне серце червону стрічку як символ боротьби зі СНІДом), акцію "Серце любові і доброти" на підтримку Всесвітнього дня боротьби з ВІЛ/СНІД, метою якої було привернути увагу учнів до вирішення проблеми епідемії, дискримінації ВІЛ-інфікованих та толерантного ставлення до них;

- До дня волонтера - загальношкільну акцію «Скринька добрих справ»;

- До Всесвітнього дня захисту прав дитини: виставка плакатів та малюнків «Світ моїх прав», казкову правову вікторину для молодших школярів , бесіда –діалог « Знаю свої права, виконую свої обов’язки» ( 7-А кл.);

- Заходи до Дня вшанування учасників ліквідації авараї на ЧАЕС: інформаційне поле «Вони врятували світ»;

- У рамках творчого проєкту « З Новим роком тебе, Україно!» презентовано відеовітання УС, проведено виставку новорічних композицій « Створи Новорічний настрій», новорічні ранки та святкові програми, Свято для молодших школярів «Іде світом Святий Миколай » ( 7-Б, 7-А кл.) та Зустріч із казкою, , створено тематичну фотозону « З Новим 2022 роком»;

- До Дня Героїв Небесної Сотні створено відеопроєкт « Пам’яті Героїв Небесної Сотні присвячується…» та проведено акцію « Ангели пам’яті»; - Результатом проєкту до Дня вшанування учасників бойових дій на території інших держав є поновлений куточок пам’яті Петра Котяша, покладання квітів, інформаційні хвилини, волейбольний турнір, уроки Пам’яті,

- День Єднання - проведено ряд заходів щодо відзначення Дня безпечного Інтернету, Дня державного Герба.

Триває робота по реалізації довготривалого учнівського проекту « Твори добро», до якого долучаються всі учасники освітнього процесу - учні, вчителі, батьки, громадськість, влада. Учні створюють програму – план, де залучають усіх учасників проєкту, збирають інформацію про Героїв, малюють малюнки, виготовляють обереги та сувеніри, збирають та надають волонтерську допомогу, проводять зустрічі із Героями тощо. Так ,у рамках цього проекту, УС підготували відеопривітання для всіх, хто оберігає наш мир та спокій; провели акцію « Привітай захисника», « Напиши листа солдату» ( учні малюють малюнки,пишуть листи, виготовляють сувеніри-обереги, вітальні листівки та плакати для Захисників), акцію «Скринька добрих справ» . Цей проєкт набув ще більшої актуальності у зв’язку із навчанням та роботою під час воєнного стану. На даний час продовжується довготривалі мистецькі проєкти « Нам потрібне мирне небо», « З Україною в серці», « Ми сильні», « Напиши листа солдату».

Під час дистанційного навчання робота УС має переважно проєктний вид діяльності, до якої долучилися усі школярі, усі класні колективи 1-11 класів . Це проєкти : « На струнах Кобзаревої душі», « Нам потрібне мирне небо», « Зі святом, найрідніші», « Залужжя вишиване»», « Спілкуйся українською» , «Вітаємо ГЕРОЇВ», « Я малюю рідну землю». Традиційними є вітання випускникам, свято Останнього дзвоника , свято «Надія 2022».

Тема здорового способу життя є актуальною у наш час проєкт « Ти і твоє здоров’я» (це і подорож у країну Вітамінів, спортивні змагання та естафети,спортивно – туристичні свята, зустріч з ветеранами спорту), ,

Збереження екосистеми є одним із напрямків патріотичного виховання, тому працюємо над екологічними проєктами ( « Зелена планета», « Збережемо ліс для майбутнього» «Стоп сміття», «Жовте листя», «Збережи ялинку»). «Весняна толока в Залузькому ОЗЗСО», « Шкільна клумба».

Учнівське самоврядування є активними учасниками територіальних конкурсів, де посіли призові місця : тонкурс читців – гумористів « Поліський пересмішник» ( Котяш В. Дуляницький Д.- ІІІ місце ), конкурс патріотичної пісні « Поліська Січ»( Якимович А. -ІІ місце) , конкурс естрадної пісня «Юна зірка»( Якимович А. - ІІ місце), конкурс учнівських агітбригад « Молодь обирає здоров’я»( команда «НАБАТ» - 1 місце)

Учнівське самоврядування долучилися до реалізації проєктів спільно з радою старшокласників «Лідер» Дубровицької міської ради. Це довготривалий проєкт «Створення електронної книги Героїв АТО/ ООС», результатом якого є спільний проєкт учнівського самоврядування «ЛІДЕР» та ради кабінету суспільних предметів «Пам’яті Олександра Котяша присвячується…» в електронному та друкованому варіантах( робота по реалізації даного проєкту продовжується). Працюємо над проєктом « Буккросинг» », у планах реалізація учнівських проектів « Пам’ятки моєї родини» та « Марафон унікальних проектів».

Завдяки участі в учнівському самоврядуванні в учнів сформувалося почуття відповідальності, глибоко усвідомлюється громадянська позиція, реалізується призначення підростаючого покоління: ставши господарем свого навчального закладу – стати господарем своєї країни.

Всі загальношкільні заходи засвідчили, що учні мають бажання розвивати свої творчі здібності і досягають значних успіхів.

Сучасна школа повинна розвивати кожну дитину як неповторну особистість. З огляду на це велике значення має формування в учнів творчого потенціалу, прагнення до самостійної пізнавальної діяльності, вміння ставити перед собою цілі і вирішувати проблеми. Тут у нагоді стає учнівське самоврядування, де учням надають можливість виявити і стимулювати свої творчі здібності. Кожна дитина повинна відчувати себе потрібною, тому її слід активно долучати до учнівського самоврядування. Тут у неї інтенсивно розвивається самостійність та інтелектуально-творчі здібності, збагачується особистість, формуються соціально-значущі якості: лідерство, активність, ініціативність, взаємодопомога, взаємодія, самовдосконалення та самореалізація.


5. Звіт І семестр Лідер презентація.ppt


ПЛАН РОБОТИ

УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ

2022 – 2023 н.р.